O avtorici

Romana Ercegović, foto: A. Jelušič
Romana Ercegović, foto: A. Jelušič

Dr. Romana Ercegović povezuje umetnost, duhovnost in znanost. Je neodvisna gledališka avtorica samostojnih avtorskih predstav in raziskovalka na področju obrednega gledališča. Ob tem deluje na različnih področjih uprizoritvene umetnosti, kot avtorica dramskih tekstov, režiserka, igralka, animatorka lutk…. Je tudi znanstvenica, doktorica na področju dramaturgije, ki fenomen obrednega gledališča osvetljuje s teoretične plati in raziskuje možnosti novih oblik ter inovacij na tem področju. V zadnjem času svoje znanje in izkušnje deli z drugimi tudi kot skozi predavanja in vodenja delavnic.

Romana je končala študij dramaturgije na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani, magistrski študij na Lesley University v Cambridgu v ZDA, doktorat znanosti na področju dramaturgije pa je pridobila leta 2013 na Univerzi v Ljubljani (mentor doc. dr. Blaž Lukan). Leta 1997 je prejela Študentsko Prešernovo nagrado. Po končanem diplomskem študiju se je odločila za samostojno ustvarjalno pot. Leta 2000  je ustanovila Studio za raziskovanje obrednih oblik gledališča in se posvetila preučevanju starodavnih kultur sveta ter odkrivanju novih možnosti gledališke umetnosti. Njene samostojne obredno-gledališke avtorske stvaritve – Molitev Zemlji (2000), Elektra (2001), Bela Bizonka (2003), Marija Magdalena (2007), Persefona, zgodba o ljubezni do sebe (2016) –  so se predstavile na različnih slovenskih odrih (Drama SNG Maribor, Cankarjev dom v Ljubljani, Mestno gledališče Ptuj, Gledališče Glej…), in gostovale v tujini (ZDA, Rusija, Italija…).

Svoje teoretične dramaturške prispevke je objavljala zlasti na Radiu Slovenija, III. program, svoje novejše raziskave obrednega gledališča in pomena povezovanja umetnosti ter obrednosti pa je predstavila na mednarodnih strokovnih srečanjih (v Capo di Ponte v Italiji, na Univerzi v Beogrаdu, na mednarodna šoli evropske prazgodovine v Serriju na Sardiniji; konferenci Native Women&Men v San Diegu v Kaliforniji, v organizaciji Univerze v Oklahomi, idr.)

Njeno magistrsko in doktorsko delo s pomenljivima naslovoma Obredno gledališče na ženski način: Obredno gledališče kot sredstvo prebujanja percepcije svetega ter Sodobno obredno gledališče. Grški misteriji in njihov vpliv na revitalizacijo obrednosti v gledališču 20. in 21. stoletja predstavljata integracijo spoznanj njenega trinajstletnega raziskovanja in hkrati odpirata potenciale za razvoj te oblike uprizoritvenih praks.

Pomembno področje ustvarjanja ji  predstavlja tudi pisanje in gledališče za otroke. Njeni dramski teksti so v repertoarjih slovenskih gledališčih in na programu Radia Slovenija (Pingvin Cofek, SNG Nova Gorica, 2001 in Radio Slovenija, 2008; Marušinih pet minut, 2003; dramatizacija Maček Muri, 2007, Sneguljčica, 2014, SLG Celje, idr.) V dramsko-lutkovnih predstavah Travnik čarobne lepote, 2008, in Vedno te ima nekdo rad, 2013, (obe sta koprodukciji z MG Ptuj in gledališčem Lalanit), Romana poleg avtorstva besedila nastopa tudi kot so-režiserka, izvajalka in avtorica songov.

Pomembnejši intervjuji in reportaže:

Pogovor v oddaji Oder, Radio Slovenija, program ARS, marec 2016 (pogovor je vodila Simona Kopinšek): http://4d.rtvslo.si/arhiv/oder/174397360

Pogovor v oddaji Razkošje v glavi, Radio Slovenija 1, november 2012 (oddajo je pripravil Jurij Popov): http://ava.rtvslo.si/predvajaj/romana-ercegovic-z-gledaliscem-v-sebi/ava2.151365374/

SREČANJE Z GLOBINO SVETA V SEBI, revija Naša žena, november 2010

Intervju v Dnevniku, Marija Magdalena – izobčenka krščanstva, november 2007

Intervju v Nedelu, Gledališče je moje svetišče, maj 2007